Turó d'en Galceran

Diumenge 26 de maig de 2013

El Turó d'en Galceran és una muntanya de 484 metres que es troba entre els municipis d'Alella i de Tiana a la comarca del Maresme.

Quedarem a les 9 del matí al local del sindicat per dirigir-no cap el municipi de Tiana des de on començarem l'excursió.
Caminarem en direcció a l'Ermita de la Mare de Deu de l'Alegria i un cop passada aquesta agafarem la pista que puja a la dreta i per la qual continuarem una llarga estona. Aquesta pista te una forta pujada que es recompensa amb les magnifiques vistes amb les que gaudirem durant tota l'ascensió, a banda i banda la comarca del Maresme i la del Barcelonès. Un cop arribem a creuar el GR-92 continuarem la pujada per un camí que transcorre entre vinyes fent zig-zags, fins que trobem de cop una pista, que agafarem cap a la dreta i que ens porta fins els peus de una torre de guaites. Aqui podrem gaudir de nou d'unes magnifiques vistes sobre el Barcelonès.

Dolmen de Castellruf
Des de aquest punt haurem de desfer el camí de pujada uns pocs metres per endinsar-nos per un corriol bastant amagat pel qual aconseguirem fer el cim del turó d'en Galceran (484m). Un punt geodèsic corona aquest cim, menjat per la vegetació.

La baixada la farem pel cantó contrari pel que hem pujat per una pista ampla que ens durà en direcció oest, fins al turó de Castellruf, pel camí trobarem el dolmen de Castellruf i tindrem la opció de visitar les restes d'un poblat del període Ibèric arcaic.

Continuarem la baixada per una serie de corriols que ens duran a enllaçar amb el GR-92, que seguirem durant una estona i que travessa la carretera de Badalona a Mollet per la Conreria, nosaltres anirem en direcció cap a Tiana principi i final del nostre recorregut.

Preguem es confirmi l'assistència per correu electrònic abans del divendres 24 per organitzar-nos amb els vehicles.

Recorregut: 15km
S'aconsella portar aigua, menjar, crema solar  i calçat adient.